Τρίτη 6 Ιουλίου 2010

Dead Until Dark - Charlaine Harris

Μου αρέσουν οι ιστορίες με βρυκόλακες. Από τότε που είδα τον Christopher Lee ως Κόμη Δράκουλα σε εκείνες τις ασπρόμαυρες αρχικά ταινίες της Hammer Horror... Ετσι λοιπόν αποφάσισα να αγοράσω και να διαβάσω το πρώτο βιβλίο της σειράς με την Sookie Stackhouse, Dead Until Dark για να πάρω την δόση μου από βρυκόλακες... Είχα καιρό να διαβάσω ιστορία με βρυκόλακες, και το συγκεκριμένο βρισκόταν και στην κορυφή των αδιάβαστων.

Οι βρυκόλακες βρίσκονται πια ανάμεσα στον κόσμο, και είναι γνωστό σε όλους πιά. Χάρη στο True Blood, ένα συνθετικό αίμα, οι βρυκόλακες δεν χρειάζεται πια να πίνουν ανθρώπινο αίμα. Φυσικά δεν ακολουθούνται πάντα οι κανόνες, αλλά αυτό είναι μία άλλη ιστορία. Η Sookie Stackhouse είναι μία σερβιτόρα στην πόλη Bon Temps σε μία από τις Νότιες Πολιτείες των ΗΠΑ. Αλλά δεν είναι μία συνηθισμένη σερβιτόρα: η Sookie μπορεί να διαβάζει την σκέψη! Αλλά ο Bill Compton είναι ένας από τους λίγους των οποίων την σκέψη δεν μπορεί να διαβάσει. Και αυτό επειδή ο Bill είναι βρυκόλακας... Μετά την άφιξη του Bill αρχίζουν και κάποιες δολοφονίες ατόμων που είχαν κάποια σχέση με βρυκόλακες. Άραγε κινδυνεύει και η Sookie; Μήπως ο ίδιος ο Bill παρά την δύναμη του;

Το Dead Until Dark δεν είναι βιβλίο τρόμου' άλλωστε τα περισσότερα βιβλία με βρυκόλακες δεν είναι τρομου πιά. Αλλά το βιβλίο με ευχαρίστησε αρκετά ως ανάγνωσμα. Κάποιες ιδέες της συγγραφέως μου άρεσαν αρκετά όπως το ότι χρησιμοποιείται το αίμα των βρυκολάκων ως ναρκωτικό, ή το μυστικό του Sam. Είμαι σίγουρη ότι ο κόσμος της Sookie έχει αρκετά πράγματα να προσφέρει ακόμα, και το ότι αυτό το βιβλίο δεν είναι παρά μόνο η εισαγωγή στον διαφορετικό κόσμο των νυκτόβιων πλασμάτων.

Μου άρεσε στο γράψιμο της Harris το ότι δεν παρασύρεται από λεπτομέρειες και κουραστικές αναλύσεις. Από την άλλη πλευρά, μερικοί χαρακτήρες χρειαζόντουσαν , πάντα κατά την γνώμη μου, περισσότερες λεπτομέρειες. Όπως ο Sam π.χ. για τον οποίο είμαι σίγουρη ότι έχει κάποια καλή ιστορία ως χαρακτήρας, για το παρελθόν του. Το τρίο των βρυκολάκων που είναι παλιοί γνώριμοι του Bill, ή ο Andy Bellefleur, είναι σίγουρα χαρακτήρες που θα ενδιέφερε τον αναγνώστη να μάθουμε κάτι παραπάνω. Ισως βέβαια και αυτές οι ιστορίες να μας περιμένουν στα επόμενα βιβλία.  

Το βιβλίο το διάβασα στην αγγλική έκδοση, κυκλοφορεί και στα ελληνικά, από τις Εκδόσεις Φανταστικός Κόσμος και με τον ελληνικό τίτλο Νεκρός Μέχρι να Σκοτεινιάσει.

Θεωρώ ότι το συγκεκριμένο βιβλίο είναι απλά η εισαγωγή στον κόσμο της Sookie. Περιμένω περισσότερα από τα επόμενα βιβλία της σειράς. Και όχι, δεν έχω δεί την τηλεοπτική σειρά που έχει βασιστεί σε αυτά τα βιβλία, θα το κάνω αργότερα, όταν θα έχω διαβάσει 2-3 της σειράς.

1 σχόλιο:

nihilio είπε...

H σειρά είναι από τις σπάνιες περιπτώσεις που ξεπερνάει κατά πολύ το βιβλίο, αναλύοντας όλους τους δευτερεύοντες χαρακτήρες.
Το συγκεκριμένο το είχα διαβάσει πέρσυ το καλοκαίρι στα Ελληνικά, αλλά δε μου έκανε τρομερή εντύπωση ούτε ως ιστορία ούτε ως γραφή.

Μάλλον από το είδος προτιμώ τα 2 πρώτα της Hammilton, Guilty Pleasures και Laughing Corpse, όταν το detective/noir/horror στοιχείο κυριαρχούσε.