Εχθές το απόγευμα, ψωνίσαμε με την αδελφή μου από το Hondos Centre. Mεταξύ άλλων πήρε και δύο ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες. Όμως έκανε λάθος και ήθελε τις ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες με τις μπαταρίες και όχι τις επαναφορτιζόμενες με το ρεύμα, για ταξίδι.
Πήγα λοιπόν σήμερα το πρωϊ να τις αλλάξω στο κατάστημα του Hondos Centre της Ν. Ιωνίας απ'όπου τα πήραμε εχθές το απόγευμα. Είχα τα προϊόντα, απείραχτα, στις συσκευασιες με όλα τα σιλοτέϊπ, τιμές κλπ. και την απόδειξη μαζί μου για να δείξω ότι όντως τα πήραμε από εκεί και την ημερομηνία αγοράς. Βρίσκω τις οδοντόβουρτσες που χρειαζόταν η αδελφή μου, παίρνω και ανταλλακτικά βουρτσάκια. Πάω στο ταμείο για την αλλαγή. Τα προϊόντα που επέστρεφα κάνανε 45 ευρώ, και αυτά που έπαιρνα τώρα, κάνανε 25 ευρώ.
Στο ταμείο μου είπανε ότι πρέπει οπωσδήποτε να πάρω κάτι ακόμα για να συμπληρώσω την διαφορά. Τους εξηγώ λοιπόν ότι δεν θέλω να πάρω κάτι, δεν χρειάζομαι κάτι και δεν πρόκειται να πάρω κάτι με το ζόρι που δεν το θέλω και δεν το χρειάζομαι. Οτι πρέπει να μου επιστρέψουν τα χρήματα, ή τουλάχιστον (αν και αυτό είναι λάθος και θα εξηγήσω μετά) ας μου έδιναν ένα κουπόνι για αγορές αργότερα. Οχι, λέει, δεν γίνεται διότι η πολιτική τους είναι αυτή: να γίνονται αλλαγές και μόνο αλλαγές και δεν μπορούν ούτε να επιστρέψουν χρήματα ούτε να δώσουνε κάποιο κουπόνι.
Παραπονέθηκα και στην υπεύθυνη του συγκεκριμένου καταστήματος, αλλά είτε μιλούσα σε τοίχο είτε στην υπεύθυνη το ίδιο ήτανε. Φυσικά, εμένα και την αδελφή μου, με χάσανε από πελάτη. Και εαν σε άλλα καταστήματα κάνουν το ίδιο, δεν έχω κανένα πρόβλημα να κάνω όλες τις αγορές μου Online από καταστήματα του εξωτερικού, που και χρήματα επιστρέφουν σε περίπτωση λάθους και σου φέρονται ως άνθρωποι χωρις να σε βλέπουνε σαν ένα πορτοφόλι.
Δηλαδή με λίγα λόγια, δεν μπορείς ούτε ένα λάθος να κάνεις, να αλλάξεις κάτι, το οποίο αποδεδειγμένα δεν έχεις χρησιμοποιήσει και έκανες λάθος. Διότι αν χρειάζεσαι κάτι άλλο ή αν δεν το χρειάζεσαι καθόλου τελικά, πρέπει οπωσδήποτε να πάρεις είτε κάτι ακόμα το οποίο είναι άχρηστο για σένα, ή να μείνεις με την πρώτη αγορά, πάλι κάτι άχρηστο για σένα.
Αυτό είναι απατεωνιά, και φυσικά φουσκώνει τον τζίρο και την κερδοφορία αυτών των εταιρειών με απαράδεκτες πρακτικές, με μέσα που θα χρησιμοποιούσαν απατεώνες και όχι σοβαρή εταιρεία.
Ακόμα και με τα κουπόνια είναι λάθος πρακτική. Διότι εγώ μπορεί να μένω στο εξωτερικό ή στην Κολοπετεινίτσα όπου δεν έχει κάποιο υποκατάστημα της εν λόγω εταιρείας. Δηλαδή θα πρέπει οπωσδήποτε μέσα σε ένα χρονικό διάστημα να ξοδέψω έξτρα λεφτά, να πάω κάπου όπου θα έχει ένα υποκατάστημα της εταιρείας για να χρησιμοποιήσω το κουπόνι! Αν είμαι από εξωτερικό, να κλείσω αεροπορικά εισιτήρια, ξενοδοχεία, να φύγω από την δουλειά μου, για ένα κουπόνι 10-20 ευρώ!
Αν σας πούνε ότι αυτό είναι λογιστικό πρόβλημα, μην τους πιστέψετε. Λογιστικά γίνεται και πολύ εύκολα μάλιστα, απλά οι συγκεκριμένοι δεν θέλουνε να το κάνουνε, για να δείχνουν μεγαλύτερους τζίρους και κέρδη. Εμείς στην δική μας εταιρεία έχει τύχει και έχουμε επιστρέψει χρήματα λόγω λάθους ή κάτι παρόμοιο, χωρίς πρόβλημα ούτε στην λογιστική ούτε στο ταμείο ούτε πουθενά.
Απαράδεκτες πρακτικές, και δεν το κάνουν μόνο τα Hondos Centre αλλά και όλα τα μαγαζιά και καταστήματα της Ελλάδος. Διότι δεν υπάρχει νομοθεσία σχετική, και φυσικά, εκείνοι που χάνουνε είναι οι πελάτες των καταστημάτων αφού δεν μπορούν να βρούν το δίκιο τους, και βρίσκονται και χρεωμένοι!
EDIT: Έστειλα e-mail και στα Hondos Centre και στο ΙΝΚΑ, και πήρα τηλέφωνο για να παραπονεθώ στο ΙΝΚΑ. Από εκεί και πέρα, καλό θα ήτανε να γίνει μποϋκοτάζ σε καταστήματα με αυτές τις πρακτικές. Στο εξωτερικό σου επιστρέφουν κανονικότατα τα χρήματα!
2 σχόλια:
καλα τα λες,ελεος πια με αυτα τα hondos,εγω προσωπικα τα σιχαινομαι
Την επόμενη φορά τηλεφωνο κατευθείαν στη γενική γραμματεία καταναλωτή.
Τους ενημερώνεις και μετά δίνεις το ακουστικό στον προϊστάμενο εκεί. Ξεμπερδεύεις σε 3 λεπτά. (Συνήθως απλώς το αναφέρεις γίνονται αρνάκια)
Είμαι σχεδόν σίγουρος είναι υποχρεωμένοι από το νόμο να σου επιστρέψουν τα χρήματα.
Δημοσίευση σχολίου